forex trading logo

Εκπαιδευτήρια

Οι μαθητές

ανιχνεύουν

τις έννοιες:

ηγεσία

μοναδικότητα 

πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης

ΑΡΧΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ Τα τραίνα των ρεκόρ
Τα τραίνα των ρεκόρ PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Αμαρτωλός Δημήτρης   
Παρασκευή, 21 Ιούνιος 2013 08:16

Οι σιδηρόδρομοι είχαν πολλές φορές περιληφθεί σε θεάματα και διαγωνισμούς, ιδιαίτερα στην επίτευξη ρεκόρ ταχύτητας. Για την Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ, το σπάσιμο του φράγματος των 100μιλίων/ώρα ήταν ένας ξεχωριστός στόχος. Το γεγονός λένε πως επιτεύχθηκε το 1893 στις ΗΠΑ με ταχύτητα 181χμ./ώρα και το 1904 στη Βρετανία με ταχύτητα 164χμ./ώρα. Όμως, αργότερα εκφράστηκαν σοβαρές αμφιβολίες και για τα δύο ρεκόρ. Από τότε μέχρι σήμερα, πολλά ρεκόρ ταχύτητας επιτεύχθηκαν και καταρρίφτηκαν σε πολλές χώρες, στον αγώνα δρόμου για το απόλυτο ρεκόρ.    

 Όλα ξεκίνησαν όταν οι αδερφοί Στέφενσον έφτιαξαν το πρώτο επιβατηγό τραίνο ρόκετ.Το ρόκετ ή πύραυλος έκανε την εμφάνισή του το 1829 και δοκιμάστηκε  με επιτυχία στην καινούργια γραμμή Λίβερπουλ-Μάντσεστερ. Ταξίδεψε με 24χμ./ώρα και με μέγιστη ταχύτητα 46χμ/ώρα. Έτσι ξεκίνησε ο αγώνας δρόμου των ιδιωτών, των χωρών και  των εταιριών για τις ταχύτητες στις ράγες. Όλοι διέθεταν  την αεροδυναμική και την τεχνολογία ,αλλά μέχρι σήμερα ο αγώνας αυτός συνεχίζεται και θα συνεχιστεί για χρόνια.

Την επόμενη εμφάνιση έκανε η ατμομηχανή Μάλαρντ ή αγριόπαπια το 1938. Στη γραμμή Λονδίνου-Εδιμβούργου έφτασε στη μέγιστη ταχύτητα των  202χμ./ώρα ,ρεκόρ που δεν ξεπέρασε ποτέ άλλη ατμομηχανή. Ο δημιουργός της, ο Βρετανός μηχανικός Σερ Νίγκελ Γκρέσλεϊ, εμπνεύστηκε το όνομα της ατμομηχανής μια μέρα που τάιζε τις πάπιες!

Το TGV (Train à Grande Vitesse) της Γαλλίας τέθηκε σε λειτουργία το 1983 στη γραμμή Παρίσι-Λυών. Το TGV έχει την ιδιαιτερότητα ότι όταν αλλάξει η κλίμακα της γραμμής, αυτό προσαρμόζεται αυτόματα. Το ρεκόρ του καταρρίφθηκε από το Μάγκβελ, το 2012, όμως επιτεύχθηκε το νέο ρεκόρ των 587,5χμ./ώρα. Το ρεκόρ αυτό δεν έχει καταρριφθεί ακόμα.

Το 1991 τα ηλεκτρικά τρένα υψηλών ταχυτήτων της Γερμανίας, τα ICE 1,2 και 3 πέτυχαν και τα τρία το παγκόσμιο ρεκόρ των 404χμ./ώρα το οποίο καταρρίφθηκε γρήγορα.  

Το 2003 στο ιαπωνικής τεχνολογίας τραίνο Μάγκβελ χρησιμοποιήθηκαν οι μαγνήτες. Χάρη στο μαγνητικό πεδίο που δημιουργούνταν όταν έτρεχε, αυτό αιωρούνταν. Έφτασε τα 581χμ./ώρα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι έσπασε το ρεκόρ των 515,5χμ./ώρα  του 1990 του TGV.

Οι σιδηρόδρομοι απέδειξαν την αξία τους σε πολλούς τομείς, που το μέλλον τους  είναι εξασφαλισμένο. Νέοι τύποι τραίνων και τροχιών ανακαλύπτονται και ο εξοπλισμός τους αναβαθμίζεται συνεχώς. Οι απώλειες που υπέστησαν στον τομέα των μεταφορών, λόγω του ανταγωνισμού από τα οδικά μέσα, σύντομα θα αντισταθμιστούν για την προστασία του περιβάλλοντος και για λιγότερη κίνηση στους δρόμους.

Πηγές:

https://el.wikipedia.org/wiki/TGV

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev

ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ Εκδοτικός Οίκος: ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ Κείμενα: John Coiley

Το τρισδιάστατο βιβλίο των σιδηροδρόμων Εκδοτικός Οίκος: Α.Α.ΛΙΒΑΝΗ      Κείμενα: Robert Crowther      

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 21 Ιούνιος 2013 11:15
 

Ώρα




Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: channel no.5 ssi Valid XHTML and CSS.