forex trading logo

Εκπαιδευτήρια

Οι μαθητές

ανιχνεύουν

τις έννοιες:

ηγεσία

μοναδικότητα 

πολλαπλοί τύποι νοημοσύνης

ΑΡΧΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΗΓΕΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Ντελή Φωτεινή   
Παρασκευή, 25 Μάιος 2012 10:31

             ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ  (1851-1911)

           Το Γενάρη του 2011 έκλεισαν 100 χρόνια από το θάνατό του, ο Αλέξανδρος Εμμανουήλ (ψευδώνυμο Παπαδιαμάντης) γεννήθηκε στη Σκιάθο, ήταν γιος  παππά και η μητέρα του καταγόταν από αρχοντική οικογένεια του Μυστρά.  Εργάστηκε σε εφημερίδα και ήταν μεταφραστής λογοτεχνικών έργων, η σημαντικότερη μετάφραση του οπίου ήταν το έργο «Έγκλημα και Τιμωρία» του Ντοστογιέφσκι. Έγινε συγγραφέας και το πρώτο του έργο ήταν «Οι ΄Εμποροι των Εθνών». Άλλα σημαντικά έργα του είναι:  «Η Γυφτοπούλα», «Η Φόνισσα», «Το Χριστόψωμο στην Εφημερίδα», « Τα Παιδικά του Παπαδιαμάντη» και άλλα.  Από τα παιδικά ξεχωρίζουν «η Σταχομαζώχτρα», «Τα δαιμόνια στο ρέμα»,  «Η Μαυρομαντηλού», «Τ’ αγνάντεμα», «Τα Κρούσματα» και  «η Γλυκοφιλούσα».              

                 Σ’όλα τα διηγήματά του, ιδίως στα παιδικά, γίνεται συχνά αναφορά στις ρεματιές, τις χαράδρες, στα βράχια, τα υψώματα με διαφορετική το καθένα βλάστηση.  Επίσης, στη διαμόρφωση της θάλασσας με τα αμέτρητα λιμάνια, τους κόρφους και τους κάβους, τους γκρεμούς, τις σπηλιές, τα νησάκια, τις αμμουδιές, τα’ακρογιάλια και πάντα τη βλέπουμε από ψηλά, από το βουνό, από τις κορφές των βράχων, ίσως γιατί από κει μπορούμε ν’ αντικρύζουμε μέχρι εκεί που φτάνει η ματιά μας, να αγγίζουμε την απεραντοσύνη της. Τα διηγήματά του είναι εμπλουτισμένα με τα θρησκευτικά του βιώματα και σ’όλα διακρίνεται η προσήλωσή του στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τη λειτουργική της παράδοση ή είναι εμπλουτισμένα με τα βάσανα, τους καημούς και τις μικροχαρές της σκιαθίτικης φτωχολογιάς.  Οι ήρωές του απλοί, ταπεινοί, γραφικοί και βασανισμένοι , είναι ψαράδες, αγρότες, ιερωμένοι, εργένηδες και αναξιοπαθούσες χήρες κλπ.  Σ’ αυτά επίσης ξαναζωντανεύει τους παλιούς θρύλους του νησιού του. Το εξωτερικό του περιβάλλον περιγράφεται με αληθινή λατρεία προς τη φύση, και με αφάνταστα όμορφες εικόνες της , με πλούσια καλολογικά στοιχεία όπως παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις, σχήματα λόγου κ.ά. 

                 Παραθέτω δύο εικόνες από «τα δαιμόνια στο ρέμα»                                      

               «Ανάμεσα σε δύο βράχους, που ο ένας στέκεται ορθός, περήφανος κι ο άλλος γυρτός, γονα-τιστός σαν να κάνει μετάνοια, αρχίζει να βροντάει και ν’αφρίζει ο καταρράκτης που πέφτει με ορμή κάτω σ’ένα βαθούλωμα, όπου το νερό φαίνεται να καταπίνεται.»                     

              «Κατά το μέρος του Βοριά έβλεπα τη θάλασσα, μακρινή, άφθαστη, χωρίς να φαίνονται ούτε αμμουδιά, ούτε γιαλός. Ο ήλιος έλαμπε πολύ εκεί κάτω και γυάλιζε, γυάλιζε το καταγάλανο πέλαγος σαν καθρέπτης.  Οι αχτίνες του ήλιου έπεφταν, εβουτούσαν, εχόρευαν στον αφρό του κύματος.»                                           

              Το διήγημα «Τα Κρούσματα» με εντυπωσίασε περισσότερο, γιατί εκτός από τις δυνατές εικόνες, οι κύριοι ήρωες είναι παιδιά με πολύ θάρρος και δύναμη και από την ιστορία βγαίνει το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν στοιχειά αλλά όλα τα προξενούν οι άνθρωποι ή είναι δημιούργημα της φαντασίας τους.  Εξ’άλλου η φαντασία είναι ο θησαυρός που κρύβεται σ’ένα λογοτεχνικό έργο, σε μια μουσική σύνθεση, σε έναν πίνακα ζωγραφικής, στην σκηνοθεσία ενός κινηματογραφικού έργου. Είναι η πρώτη ύλη της δημιουργίας και της τέχνης και προσφέρει στον άνθρωπο καταφύγιο, όταν οι πραγματικές συνθήκες τον καταναστεύουν.                                                                                                                     

Πηγές:

 httr://eirinipax.wordpress.com. 

 ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ

 

Ώρα




Με την υποστήριξη του Joomla!. Designed by: channel no.5 ssi Valid XHTML and CSS.